Centrum Fizjoterapii

REJ. DOROSLI: 697 853 568
REJ. DZIECI: 509 129 701
e-mail: gabinet@fizjomet.pl
Rehabilitacja Dorosłych Rehabilitacja Dorosłych Rehabilitacja Dorosłych Rehabilitacja Dorosłych
DIAGNOSTYKA I REHABILITACJA
DZIECI I NIEMOWLĄT
DIAGNOSTYKA I REHABILITACJA DLA DOROSŁYCH
FIZJOTERAPIA SPORTOWA
MASAŻE I FIZYKOTERAPIA
ODNOWA BIOLOGICZNA

Terapia manualna:

Terapia manualna jest praktyczną częścią medycyny. Zajmuje się ręcznym badaniem i leczeniem zaburzeń czynności różnych struktur układu ruchu (stawów, więzadeł, mięśni, nerwów), a w szczególności kręgosłupa. Leczy zaburzenia funkcjonalne narządu ruchu oraz określa przyczyny, które do nich prowadzą. W prowadzeniu szczegółowych testów klinicznych terapeuta odnajduje zaburzone struktury, określa stopień ich uszkodzenia oraz poznaje przyczyny dolegliwości.

Celem manualnego leczenia jest poprawa ruchomości tkankowej, a terapeutyczny sukces zależy od prawidłowego monitorowania odpowiedzi tkankowej. Jest to konieczne dla poprawnej diagnozy oraz efektywnego wykonania zabiegów. Podczas terapii stosowane są pasywne i aktywne techniki m.in. mobilizacje, manipulacje, oscylacje czy techniki uwalniania mięśniowo-powięziowego, jak również aktywne ćwiczenia wykonywane przez pacjenta w celu wzmocnienia i poprawy funkcjonalności. Zabiegi przyczyniają się do skrócenia czasu leczenia, z jednoczesnym zwiększeniem sprawności ruchowej i zdolności do podjęcia pracy zawodowej, przy równoczesnym ograniczeniu leczenia farmakologicznego.

Wskazaniem do leczenia manualnego są wszelkie dolegliwości układu ruchu:

• Bóle i zawroty głowy, ból karku
  • Bóle kręgosłupa i stawów kończyn
  • Bóle korzonkowe
  • Rwa kulszowa
  • Schorzenia obręczy barkowej i biodrowej
  • Zaburzenia postawy ciała np. skolioza
  • Dolegliwości związane z dyskopatiami
  • Dolegliwości typu migrenowego